fbpx
Close

TOP20: need jalgpalliklubid teenisid 2017. aastal kõige rohkem tulu

Avatar

Foto: Kstuttard/Pixabay

Maailma üks suurimaid raamatupidamisteenust pakkuvaid ettevõtteid Deloitte avalikustas 2017. aastal kõige rohkem tulu teeninud jalgpalliklubid.

Suuri üllatusi esiviisikus pole, kuid Premier League’i võimas teleleping on edetabelisse tõstnud nii mõnedki vutiklubid, mis oma sportlikult tasemel sinna muidu ei kuuluks. Selleks, et kuuluda TOP20 edetabelisse, pidi 2017. aastanumbri sees teenima võimsad 200 miljonit eurot tulu.

20. koht

Everton – 199.2 miljonit eurot. Jõudis edetabelisse röögatu telelepingu abil, mis tõi neile sisse 147 miljonit eurot.

19. koht

Napoli – 200.7 miljonit eurot. Eelmisel hooajal jõuti Serie A-s kolmandale kohale ning Meistrite liigas kaheksandikfinaali. Deloitte usub, et Napoli teeb 2018. aastal tõusu, sest tiim hetkel on liigas esikohal ning võib tulla võitjaks. Viimati võitis Napoli Serie A 1990. aastal.

Foto: Reuters/Scanpix

18. koht

Southampton – 212.1 miljonit eurot. Southampton jõudis esmakordselt TOP20 sekka ning nagu Evertonilgi, oli ülisuureks abiks teleleping, mis tõi neile sisse 161 miljonit eurot. Lisa pakub ka särgisponsoriks olev Virgin Media.

17. koht

West Ham United – 213.3 miljonit eurot. Uuele, London Stadiumi nime kandvale staadionile kolimine on toonud neile väärikat lisatulu ning eelmisel aastal 18. kohal olnud klubi ühe korra võrra tõusmisele on kaasa aidanud magus teleleping.

16. koht

Schalke 04 – 230.2 miljonit eurot. Umbes 3/4 tulust on telelepingud ja reklaamtulu. Kuigi tegemist on ühe rikkaima Saksamaa klubiga, on suur oht, et tulevikus me Schalket siin edetabelis ei näe, sest viimastel hooaegadel pole Euroopa karikasarjades erilist edu saavutatud ning sel hooajal jäädi ka Euroopa liigast välja.

15. koht

Inter Milan – 262.1 miljonit eurot. Interi omanik Suning Group on saavutanud võimsa, 137 % tõusu reklaamtulu osas ning 126 miljonit eurot on aidanud klubil tabelis püsima jääda. See võib aga ohtu sattuda, kui nigelas hoos olev Itaalia moepealinna klubi on tabelis langemas ning hooaja alguses eesmärgiks seatud pääs Meistrite liigasse võib taaskord muutuda vaid unistuseks.

14. koht

Leicester City – 271.1 miljonit eurot. Eelmises edetabelis oldi auväärsel, 20. kohal, nüüd on tabelis tehtud võimas tõus, sest mängud Meistrite liigas tõid väärikat teletulu. Selleks, et tabelis oma koht säilitada, tasub Leicesteril muutuda stabiilselt esikümnes lõpetavas tiimiks.

13. koht

Atletico Madrid – 272.5 miljonit eurot. Tegemist on klubi rekordsummaga ning põhiliseks rahasüstiks said edukad reklaamdiilid ning teleõigused. Uus, 68 000 inimest mahutav Wanda Metropolitano staadion peaks tõstma Deloitte’i andmetel pileti- ja reklaamtulu.

12. koht

Borussia Dortmund – 332.6 miljonit eurot. Dortmund kindlustas oma majanduslikku seisu Saksamaa lennufirma Eurowingsi ja Coca-Colaga sõlmitud koostöölepingutega. Tagasitulek Meistrite liigasse tõi klubile lisaks 48.5 miljonit eurot tulu ning Deloitte’i hinnangul toob Saksamaa uus teleleping klubile tulevikus veelgi rohkem sisse.

Foto: Imago-Defodi/Scanpix

11. koht

Tottenham – 355.6 miljonit eurot. Eelmisel hooajal Premier League’is teisel kohal lõpetanud Londoni klubi ning pääs Meistrite liigasse tõstis klubi tulu, ainuüksi teleõiguste pealt teeniti lisaks võimsad 88 miljonit eurot.

Foto: Reuters/Scanpix

10. koht

Juventus – 405.7 miljonit eurot. Juventus on viimasel kolmel hooajal jõudnud kahel korral Meistrite liiga finaali ning koduliigas on domineeritud juba kuus järjestikust aastat. Kuigi Juventus on enimteenivaim klubi Itaalias, leiab Deloitte, et järgnevatel aastatel võib klubi edetabelis kukkuda. Nimelt on Itaalia telediilid tagasihoidlikumad, kui Inglismaal.

Foto: LaPresse/Scanpix

9. koht

Liverpool – 424.2 miljonit eurot. Liverpool tegi läinud aastal rekordi ning suureks abiks, nagu Premier League’i klubidel ikka, oli telediili suurenemine. Deloitte usub, et Liverpoolil hakkab tulevikus paremini minema, sest peatreener Jürgen Kloppi käe all mängitakse paremat jalgpalli, kui varem ning head esitused Premier League’is ja Meistrite liigas, kus ülisuure tõenäosusega on jõutud ka veerandfinaali, toovad sisse rohkem raha.

Foto: AFP/Scanpix

8. koht

Chelsea – 428 miljonit eurot. Chelsea võitis läinud hooajal Premier League’i ning uus sponsorleping energiajoogifirma Carabaoga tõi reklaamtuluks viisakad 157 miljonit eurot.

Foto: AFP/Scanpix

7. koht

PSG – 486.2 miljonit eurot. Kuigi läinud hooajal libastuti Prantsusmaa meistriliigas ning lepiti teise kohaga, siis suvised täiendused tiimi on teinud Pariisi klubi atraktiivsemaks ning suurenenud reklaamdiilid on ambitsioonika klubi otseseks tagajärjeks.

Foto: Reuters/Scanpix

6. koht

Arsenal – 487.6 miljonit eurot. Ka Arsenal tegi läinud aastal tulu osas rekordi. Kevadel võideti viimase nelja aasta jooksul kolmas FA karikas, kuid eemalejäämine Meistrite liigast võib Arsenali kukutada järgmise aasta edetabelis juba madalamale.

5. koht

Manchester City – 527.7 miljonit eurot. Siiani jõudsalt arenev ja enda brändi võimsalt turundav klubi on nüüd kindlustanud maailma TOP5 tulutoovaima jalgpalliklubi positsiooni. Sel suvel hullumeelselt kulutanud tiim on hetkel ülivõimsalt juhtimas Premier League’i ning Meistrite liigas ollakse üks favoriitidest. Järgmises edetabelis võib klubi tõusta ka esinelikusse.

Foto:CHINE NOUVELLE/SIPA/Scanpix

4. koht

Bayern München – 587.8 miljonit eurot. Deloitte andmetel on tegemist reklaamilepingute osas maailma enimteeniva klubiga. Nimelt teeniti läinud aastal reklaamlepingutega võimsad 332 miljonit eurot, mis on sama palju, kui Borussia Dortmundi kogutulu!

Foto: APF/Scanpix

3. koht

Barcelona – 648.3 miljonit eurot. Barcelona tegi läinud aastal rekordi, kuid langes siiski teiselt kohalt kolmandale. Tuleb täheldada, et Deloitte ei ole tabelisse kandnud mängijate müügist saadud tulu ehk 222 miljoni euro eest PSG-sse siirdunud Neymari müük pole selles tabelis kajastatud.

Foto: Reuters/Scanpix

2. koht

Real Madrid – 674.6 miljonit eurot. Real Madrid suutis kevadel saada esimeseks tiimiks, kes suutnud Meistrite liiga tiitlit kaitsta ning Barcelonast pürgiti ette tänu reklaamtulu suurendamises. Võrreldes 2016. aastaga suudeti tulu suurendada 37 miljoni euro võrra, kogusummaks 292 miljonit.

Foto: Lapresse-Spada/Scanpix

1. koht

Manchester United – 676.3 miljonit eurot. Manchester United kaitses oma liidripositsiooni – napilt, aga siiski. 12 tulusat sponsordiili ning suurenenud telelepingud tõid klubile sisse 74 miljonit eurot lisatulu, mis aitas klubil säilitada maailma tulusaima jalgpalliklubi staatust. Deloitte usub, et peamine põhjus, miks edetabelis ei langetud, oli Euroopa liiga võit, mis garanteeris pääsu Meistrite liigasse.

Foto: AP/Scanpix
scroll to top